Здравейте приятели. Днес ще се опитам да ви покажа основните стъпки при ретуширането на една портретна снимка с помощта на Photoshop. Има безброй много и различни техники и похвати, които може да бъдат използвани при ретуша, но се надявам описаната по-долу техника да ви бъде полезна при изграждането на вашия модел.
Ще разделим ретуша на 5 стъпки:
-Корекция на Levels нивата
-Ретуш на кожата
-Подобряване на остротата в изображението
-Изсветляване и затъмняване /Dodge Tool и Burn Tool/Подобряване на цялостната динамика в изображението
--------------------------------------------------------------------------------
1. Корекция на Levels нивата.
Тази корекция има за цел да подобри осветеността и контраста в изображението. В този случай съм използвал Levels функцията /може да използвате и друга функция като Curves/, като преместваме показалците оказващи най-светлата и най-тъмната точка в снимката така че да сочат пик в хистограмата/графиката/.
След това, за да подобря осветеността на снимката в долната дясна част, съм използвал дубликат на слоя, който има състояние Screen. За да направя изсветляването само в долната дясна част, съм използвал и маска на този слой с диагонална преливка.
--------------------------------------------------------------------------------
2. Ретуш на кожата
Ретуша на кожата е една от най дългите стъпки по време и по действия. Може да разделим тази фаза на следните под стъпки:
2.1 Премахване на пъпки, петна и всякакви други дефекти.
При този етап, използваме главно инструмента Healing Brush Tool. Създаваме нов празен слой. Избираме Healing Brush като му задаваме да действа във всички слоеве.
Преди Healing Brush Tool.
След Healing Brush Tool.
2.2 Премахване и омекотяване на бръчките
Тук използваме отново Healing Brush Tool, след което намаляваме интензитета на новия слой.
2.3 Ретуш на кожата
Тук първо правим дубликат на получения до тук резултат като селектираме /Ctrl+A/ цялото изображение, след това използваме Copy Merged /Ctrl+Shift+C/ и /Ctrl+V/ поставяме новия слой.
След това използваме Noise Median, за да прелеем близките тонове.
Gaussian Blur за да омекотим острите зони.
Добавяме малко шум в изображението, за да получим по-добра структура.
На получения слой, добавяме маска като скриваме всичко в него, след което използваме мека четка с интензитет около 40%, с която започваме да нанасяме получената преди това текстура.
След като приключим с нанасянето на текстурата, намаляваме интензитета на слоя, за да избегнем пластмасовото излъчване в кожата.
2.4 Цветова корекция на кожата
Тук използваме нов празен слой, който слагаме в състояние Color. Избираме цвят от палитрата, който да отговаря на нашите изисквания за цвета на кожата и с мека четка нанасяме в слоя.
2.5 Засилване на цветовата динамика на кожата
В тази стъпка правим дубликат на получения до тук резултат като селектираме /Ctrl+A/ цялото изображение, след това използваме Copy Merged /Ctrl+Shift+C/ и /Ctrl+V/ поставяме новия слой и избираме Soft Light състояние на слоя. След това добавяме маска и с мека четка с интензитет 30-40% започваме да поставяме Soft Light слоя, за да подсилим сенките в кожата.
--------------------------------------------------------------------------------
3. Подобряване на остротата в изображението
В тази стъпка ще подобрим контраста между детайлите в нашето изображение. Първо правим дубликат на получения до тук резултат като селектираме /Ctrl+A/ цялото изображение, след това използваме Copy Merged /Ctrl+Shift+C/ и /Ctrl+V/ поставяме новия слой. След това правим дубликат на този слой и прилагаме филтъра High Pass /намира се в меню филтри – Other/.
Големината на радиуса зависи от големината на изображението, което работим както и от степента на детайлите, които искаме да изострим. След като приложим High Pass филтъра върху дублирания слой, избираме състояние Overlay на слоя.
След това добавяме маска към получения слой и с мека четка нанасяме там, където искаме да изострим снимката.
Следващата стъпка за подобряване на остротата на изображението е прилагане на филтъра Unsharp Mask. Преди да приложим филтъра трябва да направим дубликат на получения до тук резултат като селектираме /Ctrl+A/ цялото изображение, след това използваме Copy Merged /Ctrl+Shift+C/ и /Ctrl+V/ поставяме новия слой. След това използваме Unsharp Mask филтъра със стойности: Threshold – 0, Radius – от 1 до 3, Amount – определяте в зависимост от силата, която искате да постигнете.
След това използвате отново маска, за да приложите филтъра само на местата, където е необходимо.
--------------------------------------------------------------------------------
4. Изсветляване и затъмняване /Dodge Tool и Burn Tool/
Тази стъпка има за цел да подобри динамиката в светлите и тъмните тонове. Така може да акцентираме на различни детайли в снимката. Трябва много внимателно да боравим с тези инструменти за да не загубим или прегорим детайлите в светлите или тъмните зони.
Преди да започнем трябва да направим дубликат на получения до тук резултат като селектираме /Ctrl+A/ цялото изображение, след това използваме Copy Merged /Ctrl+Shift+C/ и /Ctrl+V/ поставяме новия слой. След това създаваме нов празен слой, който запълваме със сиво. Ако работим в RGB използваме за сивото стойности R128, G128 и B128.
След като запълним със сив цвят слоя му даваме Overlay състояние. След това избираме първо инструмента Dodge Tool. Избираме мека четка, Range: Highlights, Exposure: 20% и включваме airbrush. С тези параметри започваме да рисуваме върху зоните, които искаме да изсветлим. След като приключим с този инструмент, в същия слой използваме и другия инструмент Burn Tool. При него отново работим с мека четка, Range: Shadows, Exposure: 15% и включен airbrush. С тези настройки рисуваме върху зоните, които искаме да затъмним.
--------------------------------------------------------------------------------
5. Подобряване на цялостната динамика в изображението
При тази стъпка ще подобрим цялостната динамика в изображението. Има много начини за това, но ще ви покажем един бърз и добър начин. Преди да започнем трябва да направим дубликат на получения до тук резултат като селектираме /Ctrl+A/ цялото изображение, след това използваме Copy Merged /Ctrl+Shift+C/ и /Ctrl+V/ поставяме новия слой. След това дублираме този и го правим черно бял. Тук черно бял слоя правим като използваме Hue/Saturation функцията /Ctrl+U/, с параметри – Colorize, Hue-0, Saturation – 0 и Lightness – 0. След това получения черно бял слой му задаваме състояние Soft Light. Тъй като силата на този метод е доста голяма, отново използваме маска за да имаме избирателно действие на ефекта.
--------------------------------------------------------------------------------
Всяка една от посочените по-горе стъпки може да бъде подобрена или изключена от обработката. Независимо средствата и начините на работа е много важно те да бъдат прилагани с мярка, за да не постигнем дефект вместо ефект при обработката. Показаният ретуш не е съвършен, но все пак може да е едно добро начало при изграждането на вашата техника за обработка.
2. Ретуш на кожата
Ретуша на кожата е една от най дългите стъпки по време и по действия. Може да разделим тази фаза на следните под стъпки:
2.1 Премахване на пъпки, петна и всякакви други дефекти.
При този етап, използваме главно инструмента Healing Brush Tool. Създаваме нов празен слой. Избираме Healing Brush като му задаваме да действа във всички слоеве.
Преди Healing Brush Tool.
След Healing Brush Tool.
2.2 Премахване и омекотяване на бръчките
Тук използваме отново Healing Brush Tool, след което намаляваме интензитета на новия слой.
2.3 Ретуш на кожата
Тук първо правим дубликат на получения до тук резултат като селектираме /Ctrl+A/ цялото изображение, след това използваме Copy Merged /Ctrl+Shift+C/ и /Ctrl+V/ поставяме новия слой.
След това използваме Noise Median, за да прелеем близките тонове.
Gaussian Blur за да омекотим острите зони.
Добавяме малко шум в изображението, за да получим по-добра структура.
На получения слой, добавяме маска като скриваме всичко в него, след което използваме мека четка с интензитет около 40%, с която започваме да нанасяме получената преди това текстура.
След като приключим с нанасянето на текстурата, намаляваме интензитета на слоя, за да избегнем пластмасовото излъчване в кожата.
2.4 Цветова корекция на кожата
Тук използваме нов празен слой, който слагаме в състояние Color. Избираме цвят от палитрата, който да отговаря на нашите изисквания за цвета на кожата и с мека четка нанасяме в слоя.
2.5 Засилване на цветовата динамика на кожата
В тази стъпка правим дубликат на получения до тук резултат като селектираме /Ctrl+A/ цялото изображение, след това използваме Copy Merged /Ctrl+Shift+C/ и /Ctrl+V/ поставяме новия слой и избираме Soft Light състояние на слоя. След това добавяме маска и с мека четка с интензитет 30-40% започваме да поставяме Soft Light слоя, за да подсилим сенките в кожата.
--------------------------------------------------------------------------------
3. Подобряване на остротата в изображението
В тази стъпка ще подобрим контраста между детайлите в нашето изображение. Първо правим дубликат на получения до тук резултат като селектираме /Ctrl+A/ цялото изображение, след това използваме Copy Merged /Ctrl+Shift+C/ и /Ctrl+V/ поставяме новия слой. След това правим дубликат на този слой и прилагаме филтъра High Pass /намира се в меню филтри – Other/.
Големината на радиуса зависи от големината на изображението, което работим както и от степента на детайлите, които искаме да изострим. След като приложим High Pass филтъра върху дублирания слой, избираме състояние Overlay на слоя.
След това добавяме маска към получения слой и с мека четка нанасяме там, където искаме да изострим снимката.
Следващата стъпка за подобряване на остротата на изображението е прилагане на филтъра Unsharp Mask. Преди да приложим филтъра трябва да направим дубликат на получения до тук резултат като селектираме /Ctrl+A/ цялото изображение, след това използваме Copy Merged /Ctrl+Shift+C/ и /Ctrl+V/ поставяме новия слой. След това използваме Unsharp Mask филтъра със стойности: Threshold – 0, Radius – от 1 до 3, Amount – определяте в зависимост от силата, която искате да постигнете.
След това използвате отново маска, за да приложите филтъра само на местата, където е необходимо.
--------------------------------------------------------------------------------
4. Изсветляване и затъмняване /Dodge Tool и Burn Tool/
Тази стъпка има за цел да подобри динамиката в светлите и тъмните тонове. Така може да акцентираме на различни детайли в снимката. Трябва много внимателно да боравим с тези инструменти за да не загубим или прегорим детайлите в светлите или тъмните зони.
Преди да започнем трябва да направим дубликат на получения до тук резултат като селектираме /Ctrl+A/ цялото изображение, след това използваме Copy Merged /Ctrl+Shift+C/ и /Ctrl+V/ поставяме новия слой. След това създаваме нов празен слой, който запълваме със сиво. Ако работим в RGB използваме за сивото стойности R128, G128 и B128.
След като запълним със сив цвят слоя му даваме Overlay състояние. След това избираме първо инструмента Dodge Tool. Избираме мека четка, Range: Highlights, Exposure: 20% и включваме airbrush. С тези параметри започваме да рисуваме върху зоните, които искаме да изсветлим. След като приключим с този инструмент, в същия слой използваме и другия инструмент Burn Tool. При него отново работим с мека четка, Range: Shadows, Exposure: 15% и включен airbrush. С тези настройки рисуваме върху зоните, които искаме да затъмним.
--------------------------------------------------------------------------------
5. Подобряване на цялостната динамика в изображението
При тази стъпка ще подобрим цялостната динамика в изображението. Има много начини за това, но ще ви покажем един бърз и добър начин. Преди да започнем трябва да направим дубликат на получения до тук резултат като селектираме /Ctrl+A/ цялото изображение, след това използваме Copy Merged /Ctrl+Shift+C/ и /Ctrl+V/ поставяме новия слой. След това дублираме този и го правим черно бял. Тук черно бял слоя правим като използваме Hue/Saturation функцията /Ctrl+U/, с параметри – Colorize, Hue-0, Saturation – 0 и Lightness – 0. След това получения черно бял слой му задаваме състояние Soft Light. Тъй като силата на този метод е доста голяма, отново използваме маска за да имаме избирателно действие на ефекта.
--------------------------------------------------------------------------------
Всяка една от посочените по-горе стъпки може да бъде подобрена или изключена от обработката. Независимо средствата и начините на работа е много важно те да бъдат прилагани с мярка, за да не постигнем дефект вместо ефект при обработката. Показаният ретуш не е съвършен, но все пак може да е едно добро начало при изграждането на вашата техника за обработка.
Уауу, това се нарича пълна промяна! Благодаря ти за урока, ще пробвам и аз така да си тунинговам някоя снимка :)
ReplyDeleteСтрахотно, браво на Вас!
ReplyDeleteМного полезно, браво!
ReplyDeleteМного полезни съвети за фотография! Благодарим Ви!
ReplyDelete╰┈➤ Gladni.com